Wednesday, November 12, 2008

SIAPA YANG BODOH?

Suatu hari dua orang kaya sedang duduk-duduk di cafe, sambil berborak kosong tentang orang gaji masing-masing

Org kaya I: “Kau nak tau, orang gaji aku tu bodoh nak mampus. Kalau tak caya lihat ni…”

Terus dia panggil si Adi orang gajinya.

“Adi, ini RM10 , pergi ke kedai, dan belikan saya kereta ferrari.” Adi pun menjawab dengan sopan, “Baik tuan !! Saya pergi cari !!”

Terus dia bergegas ke kedai yang ada jual kereta. Orang kaya I itu terus mengatakan pada kawannya tu, “Tengok kan betul tu?. Dia bodoh nak mampus”

Org Kaya II: “Haha, itu takde apa-apa lagi… saya punya orang gaji lagi bengap”.

Terus si org kaya II memanggil Ali, “Ali, pergi ke rumah saya, lihat sama ada saya ada di rumah atau tidak”

Ali: “Baik tuan, saya pergi tengok !!” ali pun bergegas ke rumah tuannya.

Orang kaya II memandang kawannya sambil ketawa. Tidak berapa lama kemudian kedua-dua orang gaji ini bertemu di tengah jalan.

Adi: “Ehh kau tahu tak, boss aku tu punya la bangang. Dia bagi aku RM10 dan suruh pergi beli ferrari, manalah bolehkan ari ni ari minggu tentulah kedai tutup.. “

Ali: “Bos aku pun bengap .jugak Ada ke dia buleh suruh aku balik umah tengok dia ada kat umah ke tidak..”

PENGAJARAN CERITA : Jangan bodohkan orang, nanti kita juga yang bodoh

No comments: